Că preţurile de achiziţie ale produselor Apple nu îşi găsesc justificarea în costurile de producţie nu reprezintă o noutate pentru nimeni. Ştie toată lumea de exemplu că un smartphone produs în Asia nu are de ce să coste chiar şi 3500 Lei, excepţie făcând cazul în care producătorul este extrem de hrăpăreţ. Şi cu toate acestea, Apple au succes, iar acţionarii îşi umplu buzunarele folosindu-se de fanii brand-ului, care ar plăti probabil oricât doar să îşi cumpere cel mai nou produs al lor.
Dar probabil ca puţini dintre voi ştiu cât de umflate sunt preţurile produselor Apple. Ei bine, o simplă privire asupra cifrelor vă poate face să înţelegeţi cu cât plătiţi mai mult pentru un produs Apple decât pentru un produs similar construit de o altă companie. Un studiu ne arată că în al doilea trimestru al anului 2012, Apple a livrat numai 6% din totalul de smartphone-uri şi Tablet PC-uri de pe piaţă. Acelaşi studiu ne arată că cele 6 procente reprezintă de fapt 43% din veniturile totale înregistrate de industrie. Admitem totuşi că Apple nu oferă produse accesibile, aşa cum fac alţi producători, iar diferenţa ar putea proveni teoretic de aici. Dar această teorie nu justifică cele 77 procente pe care şi le-au adjudecat Apple din profitul operaţional al industriei.
Aşadar, este de înţeles cum îşi permit Apple să investească atâţia bani în nişte produse pe care unii le consideră desăvârşite. Ca utilizator însă, această imagine parcă îmi provoacă un gust amar…

Call of Duty: Black Ops II

Posted by Xtrem
06.09.2012

BATMAN: ARKHAM CITY

Posted by Xtrem
06.09.2012

DIABLO III

Posted by Xtrem
07.09.2012

HITMAN

Posted by Xtrem
06.09.2012

NFS Most Wanted

Posted by Xtrem
06.09.2012