muonline
Lansat în decembrie 2001 în Coreea de Sud, MU Online se numără printre acele jocuri ce refuză pur și simplu să moară, alături de alte nume sonore ce au luat calea modelului free-to-play, precum Everquest.
Timp de mai bine de un deceniu, Webzen a continuat dezvoltarea jocului, la sfârșitul lunii mai fiind lansat eX700 – un nou update care a mărit limita de nivel pentru dezvoltarea personajelor la 700 (!!!), introducând sistemul Elemental pentru îmbunătăţirea echipamentului cu diverse efecte mistice și luptele între ghilde via Arca War.
Pentru a afla secretul longevității jocului și ce planuri au producătorii pentru țara noastră, am stat de vorbă cu Jun Hyeok Im, main producer MU Online:
Î: Ca introducere, ce ne puteți spune despre MU online?
R: MU Online a fost primul MMORPG 3D din Coreea de Sud și a rămas unul dintre cele mai populare jocuri online din lume. Este un RPG fantasy a cărui acțiune se desfășoară pe continentul MU și, chiar dacă au trecut mai bine de 10 ani de la lansare, încă este foarte apreciat, având peste 2 milioane de jucători în întreaga lume.
Oferind o experiență de joc simplă, dar nu lipsită de profunzime, MU Online a câștigat numeroase premii de-a lungul anilor în diverse expoziții din întreaga lume, interesul comunității fiind păstrat prin intermediul asediilor și a unor quest-uri speciale.
Jucătorii încep să exploreze continentul MU alegând una dintre cele șapte clase (Dark Knight, Dark Wizard, Fairy, Duel Master, Summoner, Dark Lord, Rage Fighter) pentru a lupta împotriva monștrilor KUNDUN.
Principalul avantaj e că și un jucător novice poate înțelege foarte repede ce se întâmplă în MU Online, întregul conținut al jocului fiind accesibil fără vreo restricție. Există un magazin in-game, specific oricărui titlu free-to-play, dar obiectele puse la vânzare nu sunt obligatorii pentru a progresa în joc.
Î: În câte limbi a fost tradus Global MU Online până acum?
R: La ora actuală avem trei – engleză, portugheză și spaniolă – dar luăm în considerare și includerea altor limbi pentru a mulțumi o gamă și mai largă de jucători.
globalmuonline012globalmuonline011
Î: Ce fel de îmbunătățiri au fost făcute în acest an și care este planul pe termen lung?
R: Cel mai important update în prima jumătate a acestui an a fost lansarea eX700 în mai. Acesta a fost în dezvoltare aproximativ 12 luni și a marcat și deschiderea unui nou server – Yggdrasil.
De asemenea, tot în acest an plănuim să lansăm update-ul eX700 Plus, urmat apoi de eX800, lucrând în același timp la noi traduceri ale jocului și crearea de servicii locale în noi  regiuni.
Pe termen lung, cine urmărește industria de jocuri online a remarcat cu siguranță competiția din ce în ce mai acerbă din acest sector, mai ales că au fost lansate numeroase titluri ce utilizează tehnologii mult mai noi, toate luptându-se pentru un număr cât mai mare de jucători.
Planul nostru e să avem grijă de jucătorii care ne-au susținut în acești zece ani și să-i atragem din nou pe cei care au renunțat între timp la MU Online, conținutul masiv al jocului fiind deja prezent pentru a fi explorat de novici.
Î: Ce va fi inclus în MU Online: eX700 Plus?
R: Acest update se va concentra pe introducerea de noi obiecte și îmbunătățirea sistemelor existente. Va include 12 arme cu socket, 4 tipuri de aripi, 9 seturi de armuri cu socket, plus îmbunătățiri pentru Arca War și o interfață mai prietenoasă.
Î: Vorbind de interfață, după lansarea eX700 unii jucători nu au apreciat foarte mult noul aspect. Vor fi efectuate modificări în această privință?
R: Pentru a mulțumi toți jucătorii și a răspunde direct problemelor ridicate de cei care nu apreciază noua interfață, plănuim să modificăm anumite aspecte care să-i îmbunătățească funcționalitatea. De exemplu, „bulele” care apar în timpul dialogurilor vor fi mult mai vizibile, alături de alte ajustări care sperăm să facă experiența de joc din MU Online mai plăcută pentru toată lumea.
globalmuonline010globalmuonline009
Î: Există o dată fermă de lansare pentru eX700 Plus?
R: La ora actuală, planul este să lansăm update-ul în luna octombrie a acestui an, dar nimic nu este sigur 100% în acest moment.
Î: Care credeți că e secretul din spatele longevității jocului?
R: Am continuat și continuăm să interacționăm cu jucătorii prin toate mijloacele disponibile, fie că-i vorba de Facebook sau chat-ul din joc. Cererile jucătorilor se schimbă odată cu trecerea timpului, iar obligația noastră e să ținem pasul cu ele.
De exemplu, acum ceva timp am remarcat faptul că jucătorii de Global Mu apreciază foarte mult evenimentele in-game, așa că am organizat de exemplu „Revengers”, o parodie a filmului SF „The Avengers” care s-a bucurat de foarte mare succes.
Î: Deși are o comunitate foarte bine conturată, vor exista întotdeauna noi jucători care vor dori să vadă despre ce-i vorba în MU Online. Ce planuri există pentru atragerea și fidelizarea lor?
R: Este adevărat că un jucător nou poate întâmpina anumite probleme când joacă MU Online pentru prima oară. De aceea, vom face tot posibilul să-i ajutăm prin intermediul unor ghiduri detaliate, NPC-uri speciale și misiuni specifice cu recompense pentru dezvoltarea personajelor.
Până acum nu am oferit o susținere atât de mare și considerăm că această schimbare va fi benefică pentru atragerea noilor jucători în MU Online.
globalmuonline008globalmuonline007
Î: La ce se pot aștepta jucătorii din România de MU Online pe termen lung?
R: România este clasificată drept o piață emergentă pentru jocurile online, iar interesul pentru Global MU Online în această regiune este în continuă creștere.
De aceea, intenționăm să localizăm anumite servicii și porțiuni ale conținutului, urmărind feedback-ul primit de la jucătorii din România pentru a îmbunătăți ulterior calitatea traducerilor.

Call of Duty: Black Ops II

Posted by Xtrem
06.09.2012

BATMAN: ARKHAM CITY

Posted by Xtrem
06.09.2012

DIABLO III

Posted by Xtrem
07.09.2012

HITMAN

Posted by Xtrem
06.09.2012

NFS Most Wanted

Posted by Xtrem
06.09.2012