Soţia şi copilul, morţi. Cariera? Ce mai contează reputaţia de poliţist în faţa tragediei personale… doar sticla de whiskey şi flaconul de pastile îl ajută pe Max să mai treacă peste o zi. Eventual fără să-şi examineze ţeava propriului pistol în timp ce alege dacă să-şi tragă un glonţ în tâmplă sau în gură. Nimic nou în New Jersey din acest punct de vedere şi, apoi, cum l-ai putea acuza pe bietul Max de ceva când a trecut prin atâtea evenimente nefericite, prevestite de un nume nefericit şi intenţionat ales ca Payne.
Aparent, singura lui problemă la 9 ani de la terminarea aventurilor din Fall of Max Payne este următorul pahar de alcool, până ce un fost coleg apare să-i propună o slujbă de nerefuzat: să păzească bogătaşi la mare şi la soare, în America Latină. După ceva proteste şi un schimb de focuri neprevăzut, Max se decide că bodyguard privat e mai bine decât ratat alcoolic la 2 metri sub pământ şi pleacă alături de colegul Passos în Brazilia, unde o familie înstărită îl aşteaptă să-şi pună arma în slujba lor. Toate bune şi frumoase, alcoolul e gratis acum, fetele sunt bronzate şi dezbrăcate, numai că… evident, totul se duce de râpă după o serie de evenimente ce culminează cu uciderea celui care l-a angajat pe Max.
Ca de obicei, aşa cum recunoaşte chiar protagonistul nostru, el se trezeşte implicat într-o afacere mult mai mare, cu ramificaţii de nivel înalt, dar nu se poate abţine. Deşi nu se poate spune că naraţiunea e extrem de inventivă, nici greu de înţeles cine sunt băieţii răi, felul cum este spusă povestea merită din plin cele 10-12 ore de single-player. Avem toate mărcile poveştii noir, cu Max încă ancorat în trecutul trist şi sângeros, dar în acelaşi timp încă deranjat până în vârful lansatorului de grenade de nedreptăţile împotriva oamenilor simpli şi săraci.
Totul este presărat cu secvenţe şi tehnici de cameră tipice filmului “negru”, dar şi benzilor desenate, alternând imagini color cu cele alb-negru, scene pline de sânge şi violenţă gratuită cu o cameră cinematică care urmăreşte glonţul fatal şi jetul de sânge după ce plumbul trece prin ochi şi se înfinge într-un stâlp.
Zuluf: pe mine m-a întristat puţin faptul că s-a renunţat la benzile desenate dintre niveluri şi nu m-a convins prea tare înlocuirea lor cu secvenţe cinematice înmuiate în bloom şi kinetic typography. Dar eu sunt un tip mai de modă veche, puţin sceptic la artificiile din generaţia electrobotanicilor.
Pe de altă parte, voice acting-ul şi muzica a la Heat (mai ales din ultima parte a jocului) sunt la înălţime – peisajul industrial din mai bine de jumătate de joc se potriveşte de minune cu sintetizatoarele grave, în timp ce muzica de tobe din favele adaugă şi ea o dimensiune naturală desfăşurării evenimentelor. De fapt, sound design-ul ca întreg e net superior acum (ce-i drept, au fost şi ceva mai mulţi bani investiţi), iar elementele memorabile (cum ar fi tema, acea compoziţie unică în lumea jocurilor care începe cu câteva note de pian) au supravieţuit tranziţiei.
Devilschoice: că seria Max Payne a popularizat bullet time-ul în jocuri nu mai e de mult o noutate. Deşi toată lumea se aştepta ca un joc Matrix să preia ideea, Remedy Entertainment a intrat în plin cu metoda de încetinire a acţiunii, timp în care eroul poate să tragă ca la poligon pentru o eliminare rapidă, curată şi mai ales spectaculoasă. Iar acum Bullet Time-ul revine în toată splendoarea, ajutat de tehnologia modernă, iar Max se poate arunca în cel mai pur still John Woo peste balustrade pentru a face curăţenie într-o cameră.
Separat, există şi opţiunea Shootdodge, dar care nu e legată de Bullet Time în sine, ci poate fi folosită independent în caz de nevoie. Oricum, aşa spectaculoase cum sunt, cele două sunt şi riscante pentru că zonele deschise ideale pentru aşa ceva sunt pline şi de puncte de acoperire pe care AI-ul le foloseşte din plin. Deci nu e chiar indicat să te arunci pur şi simplu cu capul înainte, nu doar pentru că inamicii nu se lasă aşa uşor, ci şi pentru că design-ul nivelurilor te obligă să înaintezi cu prudenţă.
Uşile se închid în spatele tău, inamicii apar din neant în valuri şi abia crezi că ai scăpat de ei că mai apar din tavan sau prin uşi şi geamuri, inevitabil după o secvenţă cinematică care te lasă perplex. Cum întregul joc e mai mult un film interactiv, sunt dese momentele în care nu-ţi dai seama exact când ai control şi când nu. De multe ori te trezeşti aruncat dintr-un filmuleţ în spatele unei lăzi destructibile sau lipit de un stâlp plasat strategic fix în mijlocul inamicilor “trigger happy”.
Astfel de scene ajung să fie rapid destul de enervante, mai ales în combinaţie cu sistemul de cover. Se întâmplă des să vrei să te mişti într-o direcţie şi să ieşi din cover fără să vrei, pac pac, ecran de încărcare, pentru că Max nu e în niciun caz Robocop. Refacerea vieţii se bazează tot pe analgezice (painkillers), dar jocul e zgârcit cu ele şi poţi adăposti prin buzunare maxim 9 astfel de tuburi de pilule.
Soluţia acestor mici neplăceri de gameplay? Atenţie la orice colţ, la spaţiile deschise de tip peron de metrou, hale dezafectate, iahturi sau cluburi de fiţe şi la indiciile sonore. Muzica va fi antrenantă şi cu accente de dramatism periculos atâta vreme cât pe undeva prin nivel mai există un fraier blocat în decor; apoi totul se linişteşte, Max mai aruncă o replică cinico-tristă-ironică şi merge mai departe spre următoarea uşă şi următorii brazilieni carne de tun.
Combinaţia dintre poveste şi design mai duce la o altă neplăcere: Max Payne 3 pare a fi un GTA fără partea de lume deschisă, un personaj închis în cutiuţa nivelurilor, dar care s-ar fi potrivit extraordinar să gonească de nebun prin Sao Paolo (eventual la volanul unei Dacii Logan) sau să-şi găsească drumul prin labirintul periculos al cartierelor sărace ale capitalei braziliene. E drept că stilul Rockstar e prezent şi păstrează linia seriei, dar nu aduce nimic cu adevărat nou.
Niveluri liniare, gameplay liniar punctat de spectacolul unei “chase camera” şi a bullet time-ului, puţine surprize narative, dar totuşi antrenant. Ca de obicei, “ambalajul” contează enorm, acel “cum” spui povestea chiar dacă nu poţi avea pretenţii uriaşe de originalitate.
Pentru a-şi îndeplini misiunea pe alocuri sinucigaşă, Max are la dispoziţie un arsenal variat, de la pistoale normale la semi-automate, shotgun-uri şi mitraliere grele. Pentru stimulare şi pentru că e la modă pe console, prin toate colţurile nivelurilor sunt ascunse diverse „bunătăţi”: indicii care dezvăluie elemente din poveste (ziare, paşapoarte, lăzi cu arme, sânge şi alte elemente din care lipsesc doar ochelarii de soare ai lui David Caruso) şi „golden guns”, părţi din armele normale în versiunea preţioasă pe care, odată asamblate, le foloseşti în jocul normal.
De asemenea, jocul te răsplăteşte pentru toate modalităţile de omor, altfel n-aş fi aflat că am o preferinţă să trag întâi între picioare şi apoi în cap. Primeşti achievements pentru orice tip de împuşcătură, în picioare, mâini, cap, zone sensibile şi cu orice fel de armă. Este enervant însă că, de fiecare dată când ieşi dintr-o secvenţă cinematică (adică foarte des), Max este întors automat la pistolul standard, indiferent ce armă mai cari după tine. Şi în mijlocul unor rafale de mitralieră, să schimbi arma nu e tocmai prima acţiune pe care vrei să o faci.
Pe de altă parte, Max continuă să folosească două arme simultan şi, dacă foloseşti doar una, cealaltă este cărată în mână; astfel, pentru o mitralieră grea trebuie să renunţi la restul armelor, o acţiune logică de vreme ce Max nu e dotat cu buzunare magice, iar maieul însângerat nu poate fi considerat echipament de luptător din trupele speciale.
La capătul opus, inamicii devin din ce în ce mai supăraţi pe viaţă pe măsură ce înaintezi în poveste. De la membrii găştilor o să ajungi la trupe speciale pline de armură pentru care un glonţ în cap nu mai e de ajuns. Trebuie să munceşti mai mult şi să te adăposteşti şi mai mult, iar ocazionalele secvenţe speciale plusează la varietate.
AI-ul a fost realizat să dea bătăi de cap şi pe cel mai scăzut nivel de dificultate, dar asta nu înseamnă că e perfect. Am remarcat momente în care inamicii se comportă de parcă ar suferi de Tourette, ferindu-şi capul din reflex, chiar dacă sunt deja ascunşi. Ce-i drept, când ies din cover se rostogolesc rapid spre următorul punct şi trag din acoperire fără să scoată capul prea des, astfel că trebuie să-i flanchezi dacă ai cum sau să-i aştepţi când încarcă. Sau, dacă te-ai săturat de viaţă, ieşi la înaintare pentru un kill în melee – riscant, dar satisfăcător.
Zuluf: din păcate, sistemul de cover similar lui GTA IV permite o grămadă de abuzuri, gen membre care ies din cover şi din anumite unghiuri pot fi zburate fără frica vreunei riposte. În fapt, parcurgerea pe Hard şi ulterior pe Hardcore e înlesnită de uşoare stângăcii de design, precum şi o apropiere în gameplay de seria Uncharted.
E ceva mai uşor acum să termini jocul chiar şi atunci când două gloanţe te trimit pe lumea cealaltă datorită sistemului de cover (şi a anumitor poziţii care nu pot fi flancate, de unde poţi anihila în linişte jumătate de val înainte să vrei să te muţi sau să faci un dive). Mai mult, în timp ce Bullet Time-ul propriu-zis e limitat şi se încarcă destul de greu, dive-urile sunt nelimitate chiar şi pe Hard, chiar dacă folosirea lor în spaţii deschise e destul de riscantă fără un plan.
Devilschoice: unele momente ale luptelor sunt însă ciudate şi mi s-a întâmplat ca un NPC (pe care trebuia să-l protejez) să moară fără vreo explicaţie, de parcă un inamic s-ar fi teleportat în spatele meu. De vreo câteva ori în secvenţele cinematice controlate mi s-a întâmplat să nu se activeze ţinta, adică degeaba trăgeam în capul şoferului jeep-ului, că tot mă strivea şi muream. Bine măcar că o reîncărcare a ultimului checkpoint rezolvă problema, dar momentele au fost destul de enervante.
0
comentarii
Trimiteți un comentariu
Blog Archive
TAG
Games
Pc
Oldies
Review
News
PS3
XBOX 360
Shooter
Gadget
Action
Social
Performance
Racing
Strategy
Adventure
Asus
Android
RPG
Screenshots
Sports
Assassin's Creed 3
Medal of Honor: Warfighter
PSP
Ubisoft
Wii
smartphone
Absolution
Battlefield 3
Căști
DLC
Electronic Arts
Hitman
Intel
Logitech
Multiplayer
SEGA
Samsung
Software
Apple
Battlefield 4
Bethesda
Call of Duty
Call of Duty: Black Ops 2
Cele mai tari jocuri 2011
Command and Conquer
Creative Assembly
Facebook
Frank Gibeau
GTX660 TI-DC2T-2GD5
Ghost
Hitman: Absolution
Jocuri PC 2011
Jocuri PS3 2011
Jocuri Xbox 2011
Laptopuri
Microsoft
Modern Warfare 3
Nokia
Razer
Review jocuri 2011
Rock
Simulator
Steam
Televizor
Total War: Rome II
VGA
gamescom 2012
iPad
iPhone
jocuri
system requirements
2013
2K Games
32ES5500
: Photoshop CS6 Beta
Activision
Adobe Photoshop CS6
Adobe Photoshop CS6 Extended
Ainol
Alex Hutchinson
Arkane
Assassin
Assassin's Creed Revelations
Asus ROG TYTAN CG8890
Ativ S
Ativ S Windows 8
Avengers Initiative
BMW
Batman: Arkham City
Battlefield 3: Armored Kill
Big Picture
BitFenix
Blade 2
Blizzard
Borderlands 2
Bound in Blood
Browser Chrome 16
Browser Firefox 9
Browser Mozilla
Butch Cassidy
CM Storm
Call of Duty: Black Ops
Call of Juarez: Gunslinger
Capcom
Carcasa
Ceres 400
Cerinţe de sistem
Chrome 16
City of Heroes jocuri Forum Stiri
Civilization V: Gods si amp; Kings
Clancy's
Componente PC
Connor
Consolă
Contracts
Cooler Master
Core vPro
Counter-Strike: Global Offensive
Crysis
Crysis 2
Crysis 2: Maximum Edition
Crysis 3
Crysis Warhead
DOOM BFG
DROID RAZR HD
Data de lansare
Dead Space 3
Demo
Descarca Chrome 16
Descarca Firefox 9
Descarca Photoshop CS6 Beta
Dishonored
Donate
Download Chrome 16
Download Firefox 9
Download Photoshop CS6 Beta
Dragon Age 3
EA
EA Labels
Editare foto
F1 2012
FIFA
FIFA 13
Fallout Boston Stiri Forum jocuri
FarmVille 2
Fatboy
Firaxis Games
Firefox 9
Football Manager Classic
For Children
Free to play
Future Soldier
GTA
Galaxy S III
Game of Thrones
Game of Thrones Review
Gameplay session
Genius
Genius SP-HF2020
Genius Traveler 6000X
Gigabyte
Google
Google Chrome 16
Grand Theft Auto V
Gunslinger
Hardware
Heart of the Swarm
I Am Alive
IQ
Ice Cream Sandwich
Imagini
Instagram
Intel Core vPro
JBL PlayUp
Kickstarter
Kingdoms of Amalur: Reckoning
L.A.
LG
LG 84LM9600
Laptop Gaming
Laptop Gaming Razor
Laptop Razer
Laptop Vaio
Leon
Linkin Park
Logitech Z-5500
Logitech Z906
Logo
Logo Microsoft
Lumia
Lumia 820
Lumia 920
Luna Bluertooth
MAXIMUS V EXTREME
MAXX HD
MG
MMOG
MU Online
MW3
Mafia 2
Marvel
Mass Effect 3
Max Payne 3
Max Payne 3 Review
Meet the Game
Metal Gear: Rising PS3 console jocuri Forum Stiri
Microsoft a schimbat logo
Mini-ITX H77N-WiFi
Most Wanted
Motorola
Mouse
Mozilla
Mozilla Firefox 9
NBG-4169N v2
NFS
NFS Most Wanted
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed: Most Wanted 2
Noire
Notebook Razor
Notebook Sony Vaio
Noul logo Microsoft
Novo 7 Crystal
Nuclear Dawn
PS 210 BTNC
Phiathon
Placa de bază
PlayMG
Procesoare
Procesoare Intel
Procesoare Intel Core vPro
Quantum Conundrum
R.U.S.E.
RAZR M
ROG CG 8580
RSLSteeper
RTS
Razer Blade
Razer Blade 2
Recon:
Reduceri de preţ
Remember Me jocuri Forum Stiri
Resident Evil 6
Rockstar Games
SLI
SP-HF2020
SSD
SSD 910 800GB
Samsung 32ES5500
Samsung Ativ S
Samsung Smart TV
Samsung Windows 8
Scapati de Win XP
Season Challenge
Sistem audio 5 1
Sistem audio Logitech
Sistem de boxe
Sistem de operare
Sleeping Dogs
Sleeping Dogs Review
Smart TV
Smartphone Samsung
Smartphone Windows 8
Sony Vaio
Sony Vaio VPCCA3S1E/G
Sports Interactive
Suport Windows XP
Syndicate
TV
Taguri: Call of Juarez
Telefoane Mobile
Telefon Samsung
Televizoare
Televizor LED
Televizor LED Samsung
Televizor Samsung
The Cartel
The Ultimate Collection
Thermaltake
Tom
Top 10
Total War: Shogun 2 - Fall of the Samurai
TouchWiz
Transformer Pad Infinity
Transformers: Fall of Cybertron
Traveler 6000X
Ubisoft Annecy
Ultrathin Keyboard Cover
V
Vaio VPCCA3S1E/G
Valve
Washable Keyboard K310
Webzen
Wideload
Wideload Games
Win XP
Windows Phone 8
Windows XP
World of Warcraft: Cataclysm
XCOM
XCOM: Enemy Unknown
Young Driver Test
Z906
Zynga
Zyxel
bebionic3
boxe de lemn
braț
cerinte de sistem Black Ops 2
eX700 Plus
for
gearbox
iOS
iPhone 3GS
iPhone 4
iPhone 4S
iPhone 5
it
lansare
leak
maus
mouse wireless
nVidia
need
opinii
placi de baza
pret
review counter strike
review csgo
router
run
simulator de management sportiv
sistem
speed
stiri
tableta
tablete
tastatura
the
top 6