Developer(s): Visceral Games
Publisher(s): Electronic Arts
Version: 1.02 (PlayStation 3, Xbox 360), 1.1 (Microsoft Windows)
Platform(s): Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360
Genre(s): Survival horror, Third-person shooter
Mode(s): Single-player, Multiplayer
Release date(s): January 28, 2011


Isaac Clarke, inginerul spatial cel ghinionist pierdut in secolul 26, ni se infatiseaza mai coplesit de necazuri ca niciodata in aventura din Dead Space 2. De remarcat ca binecunoscuta versiune Dead Space din 2008 preluase din stilul de actiune gen “horror shooter” caracteristic Resident Evil 4 la care insa adaugase fel de fel de elemente sci-fi, unele de-a dreptul terifiante si care impreuna ofereau unica impresie de vechi dar totusi nou. Dead Space 2, pe de alta parte, ofera o binecunoscuta senzatie celor care au jucat deja si prima versiune; cele cateva imbunatatiri pe care noua versiune le aduce cu sine ar putea fi catalogate ca fiind mai mult simple modificari decat noutati majore. Insa sfartecarea membrelor unui necromorf hidos ramane mai departe o adevarata placere si desi deplasarea se face cu o oarecare greutate in episoadele de la mijlocul jocului, acest lucru este compensat din plin cu multe surprize si pericole care pandesc la tot pasul si care pun la grea incercare armura de protectie a inginerului Isaac Clarke. Mai mult, in modul multiplayer, jocul ofera posibilitatea transformarii unei lupte intr-o adevarata experienta in care se poate evolua atat ca human cat si ca necromorf. Insa atata vreme cat poti digera astfel de lucruri, Dead Space 2 ofera senzatii horror care cu siguranta te vor captiva.
Inca din primele momente, Dead Space 2 isi confirma genul de joc terifiant. Surprindem clisee din starea mentala a lui Isaac, bantuita de pierderea traumatizanta pe care acesta a experimentat-o pe Ishimura in timpul evenimentelor din prima versiune. Totodata, aflam ca ultimii trei ani de zile scursi de la acele evenimente sunt invaluiti intr-o negura incerta  pentru eroul nostru care se regaseste internat intr-o unitate medicala, cu putine amintiri legate de timpul petrecut acolo.
Si cat ai zice “invazie necromorfa”, preiei controlul lui Isaac care se refugiaza de creaturile monstruoase care, din motive inca incerte, apar ca din senin si incep sa macelareasca populatia umana de pe Sprawl, o colonie urbana de pe Titan, luna cea mai vasta a planetei Saturn. Isaac, care nu a scos niciun cuvant in prima versiune, incepe sa vorbeasca in Dead Space 2, si desi  aparent pare un personaj oarecum liniar,   intensitatea actiunii care-l inconjoara te indeamna sa te implici in misiunea disperata a acestuia de supravietuire. Insererea unor clisee din lumea versiunii predecesoare Dead Space – cum ar fi experienta dintr-o centrala care produce energie pentru interiorul Bisericii Unitologice, a carei activitate se afla in mod misterios in legatura cu invazia necromorfilor – intretin aventura fascinanta din primele capitole ale jocului. Mai departe, aventura intra pe o panta oarecum monotona si previzibila dar se revigoreaza catre final, cand eroul nostru se regaseste din nou in anumite situatii limita, mai cu seama ca trebuie sa lupte atat cu propriile sale obsesii de vina si regret cat si cu terifiantii necromorfi.
Insa inclestarile cu mutantii cei hidosi raman de baza in acest joc. La fel cum secretul exterminarii necromorfilor ramane tot acela de sfartecare a membrelor infricosatoare ale acestora, pe care o poti face cu ajutorul unor mine si a unor arme puternice si interesant de utilizat. Toate armele cu care ne-am obsinuit in Dead Space sunt prezente si in aceasta versiune, inclusiv cutterul cu plasma si line gun-ul, care executa lovituri cu raze de energie capabile sa reteze membrele necromporfilor dintr-un singur foc. Sa nu uitam nici ripper-ul, o temuta arma cu lame rotative care poate neutraliza orice necromorf s-ar apropia prea mult de ea. Arsenalul  militar mai include si o serie de arme noi cum ar fi detonatorul, care permite amorsarea unei mine actionate prin raze laser sau harponul cu tepi electrici care tintuieste in perete orice necromorf ar intra in cale.
Pe masura ce avansezi, jocul ofera si posibilitatea upgradarii armelor cu ajutorul puncteleor pe care le colectezi, facandu-le astfel mai eficiente in lupta impotriva necromorfilor. Daca ar mai fi sa spunem ceva in plus despre Dead Space 2,  am putea aminti de tehnologia kinetica care a castigat in mod categoric ceva imbunatatiri de la ultima aventura plina de peripetii a inginerului Isaac catre Ismura,  astfel ca in versiunea Dead Space 2 aceasta apare ca fiind un instrument mult mai eficient si mai ofensiv. Utilizand aceasta abilitate de a colecta membre retezate ale necromorfilor sau tot felul de obiecte taioase imprastiate la tot pasul prin Sprawl si apoi sa le folosesti ca si proiectile impotriva necromorfilor poate nu actioneaza chiar ca plasma insa poate face minuni in anumite situatii limita. Mai ales ca ca vei simti o senzatie unica sa hacuiesti un necromorf cu propriul sau membru. De altfel, in felul asta poti economisi si ceva din munitie, mai cu seama ca deseori aceasta este in cantitate destul de limitata.
De asemenea, incaperile presurizate de pe Sprawl  iti pot oferi si ele din cand in cand un avantaj in batalia impotriva necromorfilor intrucat anumite camere disunì de ferestre care pot fi cu usurinta distruse cu un foc de arma sau prin aruncarea unui obiect contondent adunat de pe jos, moment in care toate lucrurile din incapare – mobila, necromorfi, si chiar si tu – sunt aspirate cu violenta in afara. Ca sa te salvezi de a nu fi aruncat in spatiu, trebuie sa actionezi rapid si sa tintesti un buton de urgenta care declanseaza imediat inchiderea ermetica a unei usi metalice. Este intradevar o miscare cam riscanta care aduce un plus de adrenalina si nebunie atmosferei cam sumbre care caracterizeaza aventura din Dead Space 2. Astfel de episoade parca scoase din filmele de actiune, prin trenuri care gonesc nebune sau cu o hoarda de necromorfi care te haituiesc din spate sunt fara indoiala minunate insa nu sunt totusi indeajuns pentru a rupe ritmul monoton si previzibil in special in partea a doua a jocului. Totusi, lucrurile incep sa-si mai revina din nou spre capatul aventurii iar finalul este cu adevarat intens si ramane absolut memorabil.
Desi detii un bogat arsenal cu fel de fel de arme, totusi ai sentimentul unui pericol constant, mai ales cand teafli fata in fata cu cateva specii noi de necromorfi, mult mai terifianti decat rudele lor obisnuite. Spre exemplu, unul dintre acestia seamana cu un copil de om, binenteles intr-o versiune diforma si macabra. Desi de unul singur nu reprezinta cine stie ce pericol, acestia ataca in hoarda, scotand niste vaiete infricosatoare iar daca unul apuca sa sara pe tine poate provoca rani cu adevarat serioase. O alta specie de necromorf ar fi asa-numitul “hartuitorul”, creaturi care afiseaza o inteligenta uimitoare pentru un necromorf fiind capabil sa stea ascuns iar la momentul poltrivi sa se arunce asupra sa cu o viteza incredibila. In astfel de momente, indicat ar fi utilizarea abilitatii “stasis” care te ajuto s-o opresti pel oc si apoi s-o sfarami in bucati. Pe de alta parte, aceste creaturi sunt atat de rapide iar atacul atat de furios incat abilitatea “slow turning” a lui Isaac devine in astfel de momente chiar o sursa de frustrare.
“Stasis-ul” ramane totusi cea mai importanta arma din arsenalul tau desi la randul lor, si necromorfii dispun de o abilitate similara, caracteristica unui tip de necromorf care vomita un lichid cu unica proprietate de a-ti incetini miscarile, facandu-te astfel extrem de vulnerabil pentro o scurta perioada de timp. Toate aceste creaturi se potrivesc perfect cu cele din prima versiune, creand astfel o echipa  foarte eficienta de atac, deopotriva  cu raza mica cat si mare de actiune, care te tin neincetat in alerta in aventura ta prin Sprawl. Din pacate, similar primei versiuni, camera nu te ajuta foarte mult in anumite momente critice, spre exemplu cand te afli cu spatele la perete si esti atacat de aproape de un necromorf, situatie in care tinta armei tale nu mai apare pe ecran si trebuie sa te invarti in jurul atacatorului ca sa prinzi un unghi optim pentru a-ti putea fixa tinta pe acesta.
Si daca credeai ca in Dead Space 2, Isaac nu mai este nevoit sa indeplineasca si misiuni asa-numite “tehice”, in care trebuie sa repare diverse instalatii si echipamente aflate pe statia spatiala, ei bine aflati ca toate acestea se intampla si in aceasta versiune. Astfel ca trebuie sa repari lifturi, burghie industriale si asa mai departe, nimic insa care sa te dea pe spate de entuziasm. Si totusi, momente de ragaz precum cele in care spargi diverse coduri sau rezolvi diverse puzzle-uri sunt foarte binevenite, reprezantand un fel de gura de oxigen in cursa contra-cronometru pe care trebuie sa o faci in marea parte a jocului. Dezlegarea acele puzzle-uri implica cateodata si levitarea in imponderabilitate (gravitate 0), care iti permite totodata sa intercationeazi cu fel de fel de obiecte care plutesc prin atmosfera odata cu tine si care poate fi foarte amuzant intr-o oarecare masura. Din nefericire, exista si un revers al medaliei in sensul ca atunci cand ajungi inapoi pe sol, simti o senzatie de ameteala si dezorientare  care se transpune intr-o serie de imagini distorsionate.
Fata de versiunea precedenta, jocul de fata nu a adus cu sine foarte multe imbunatatiri in ceea ce priveste aspectul vizual. Spre exemplu, “health meter-ul” si “stasis meter-ul”continua sa fie dispus pe partea din spate a costumului lui Isaac, fara a fi nevoie de o HUD separat care prin luminozitate ar  rapi din farmecul macabru al vizualului si ar incarca nejustificat  imaginea. Jocul te poarta prin fel de fel de locuri, de la saloane de spital la zone rezidentiale si scoli, toate fiindu-ne prezentate foarte detaliat ca locuri bantuite in prezent  de monstri dar in care odata se ducea o viata normala si oamenii erau fericiti. Si poate asta face din Sprawl un loc nu chiar atat de intunecat si de lugubru precum fusese Ishimura, cu nesfarsitele coridoare industriale inguste si slab luminate. Totodata, liniei acustice i s-a acordat o atentie deosebita, avand un rol major in crearea unor scenarii terifiante. Zgomote precum voci indepartate care transmit fel de fel de informatii prin difuzoarele statiei spatiale, fiecare bubuitura a armei tale, vaietele si tipetele necromorfilor sangerorsi, toate acestea iti dau fiori pe sira spinarii si te fac sa simti cu inima iti bate cu putere in piept.
De remarcat ca jocul se prezinta foarte captivant si in modul multiplayer, cand echipele, impartite deopotriva in humani si necromorfi, maxim 4 jucatori de fiecare parte, se lupta pe viata si pe moarte prin cordidoarele intunecate ale statiei spatiale.  In principiu, ideea este ca echipa humanilor trebuie sa indeplineasca mai multe sarcini in timp limita in timp ce singurul obiectiv al necromorfilor este binenteles acela de a ii opri.  Toti humanii se comporta si beneficiaza de toate armele si abilitatile  lui Isaac din modul single player in timp ce oponentii pot alege si juca cu unul din cele 4 tipuri  terifiante de necromorfi de fiecare data cand reintra in joc.
In privinta setarilor in modul multiplayer, impatimitii jocului Left4Dead 2 vor gasi foarte familiare aceste setari, cu mentiunea ca  Dead Space 2 se prezinta totusi ceva mai captivant decat acesta.
In timp ce atmosfera in single player este aceea de tensiune si groaza, pe fondul atacurilor neincetate ale hoardelor de necromorfi, in multiplayer senzatiea este mai mult aceea de o continua lupta disperata pentru supravietuire. Humanii sunt in general mai puternici decat necromorfii, beneficiind totodata si de avantajul reintrarii in joc cu inventarul armurier  complet. Spre diferenta de acestia, necromorfii pot alege unde sa reintre in joc, abilitate care le ofera avantajul de a-i suprinde pe humani si de a-i infrange. De asemenea, echipele se alterneaza o singura data pe fiecare harta de joc, asa ca fiecare jucator are ocazia sa joace atat ca human cat si ca necromorf; sa elimini humani ca urmare a unui ataca necromorf bine organizat ofera fara indoiala o senzatie extraordinara, la fel ca si indeplinirea unui obiectiv de catre humani dupa o lupta crancena cu monstrii cei terifianti. Lupta iti ofera totodata si posibilitatea castigarii de puncte de experienta sau a sporirii nivelului jucatorilor si odata cu acestea si accesul la noi si noi arme, mai multa putere “stasis” precum si alte astfel de beneficii, toate menite sa faca jocul in multiplayer cat se poate de atractiv si captivant.
Adevarul este ca desi Dead Space 2  nu aduce cu sine prea multe chestii noi fata de versiunea precedenta, jocul reuseste totusi sa fie absolut minunat, cu scenarii captivante in modul single player si un mod multiplayer foarte intens si alert si care te face sa-ti doresti mereu sa te reintorci in aceasta lume terifianta plina de monstri ingrozitori. In concluzie, cu plusurile si cu minusurile de rigoare, aceasta aventura sci-fi horor merita incercata fara doar si poate…in afara de faptul daca nu esti un “papa-lapte”, binenteles.

Call of Duty: Black Ops II

Posted by Xtrem
06.09.2012

BATMAN: ARKHAM CITY

Posted by Xtrem
06.09.2012

DIABLO III

Posted by Xtrem
07.09.2012

HITMAN

Posted by Xtrem
06.09.2012

NFS Most Wanted

Posted by Xtrem
06.09.2012