Publisher(s): Deep Silver
Version:
Platform(s): Microsoft Windows, PlayStation 3, Xbox 360
Genre(s): Off-road arcade racing
Mode(s): Single-player, Multiplayer
Release date(s): February 4, 2011
Nail’d este pur si simplu extrem. In acest joc de curse off-road, participi alaturi de jumbo jets, sari peste trenuri de mare viteza si te intreci pe platforme sustinute din aer de elicoptere. Cursa iti ofera o experienta plina de adrenalina, Nail’d fiind fara indoiala un joc care te tine cu inima pe loc si in care o miscare gresita poate deveni ultima. Felurile neprevazute in care vehiculul reactioneaza la coliziunile cu obstacolele de pe traseu fac din Nail’d un fel de experienta frustrantanta pentru oricine se angajeaza intr-o astfel de cursa. Un „boost system” nu foarte convingator si o linie vizuala nu chiar reusita arunca insa o oarecare umbra asupra acestei experiente maxime. Sa te prabusesti sute de metri in aer poate va fi distractiv la inceput dar fara o baza solida care sa suporte intregul joc, toate aceste efecte vor fi repede uitate.

Linia vizuala din Nail’d este pur si simplu gandita pentru viteza. Padurile, muntii, pesterile si tot felul de formatiuni stancoase sunt absolut minunate si cand mai tii si pedala apasata, imaginile zboara pe langa tine cu o viteza ametitoare. Desi toate acestea se prezinta deosebit de captivante, totusi este ceva care din nou reduce din splendoarea jocului intrucat privind imaginile, ai mai mult sentimentul ca urmaresti un flmulet pe „fast-forward” si nu ceea ce ar trebui sa fie in realitate: o cursa nebuna care alearga cu repeziciune. Din pacate, astfel de imagini care par oarecum artificiale iti ofera un ciudat sentiment ca parca nu participi la cursa ci esti doar un simplu privitor. In privinta liniei melodice din joc, o vei putea aprecia cu adevarat doar daca esti un fan al muzicii rock (gen Slipknot sau Queens of the Stone Age) insa totusi una peste alta, aceasta se potriveste bine in peisajul jocului. Motoarele vehiculelor ofera un zgomot bunicel desi nu acelasi lucru s-ar putea spune si despre zgomotul „boost-ului” care cu timpul devine putin cam strident si suparator.
Nail’d nu prea tine cont nici de legile fizicii pe care le ignora aproape complet. Chiar daca participi la un eveniment prestabilit pe motocicleta sau ATV, senzatia pe care o ai este mai mult aceea de plutire de-a lungul pistei decat acela de navigare propriu-zisa pe teren accidentat, ca sa nu mai amintim de portiunile din cursa in care trebuie doar sa apesi acceleratia si sa lasi curbele din traseu sa-ti faca treaba. Din pacate, acest lucru ofera impresia ca te-ai afla mai degraba intr-un roller-coaster decat intr-o cursa nebuna. Trambulinele uriase si plonjarile verticale la fiecare traseu este fara indoiala un lucru foarte captivant insa dupa cateva tururi jocul te face sa iti doresti totusi ceva mai antrenant.
Ignorarea legilor fizicii in cadrul jocului se revarsa si asupra „boost system-ului”, care apare, spre exemplu, cand reusesti sa eviti diverse obstacole imprastiate in drumul tau sau cand reusesti sa aterizezi cat mai lin in urma unei sarituri fara deteriorarea autovehiculului sau sa-l manevrezi in aer prin cercuri de foc. Fara indoiala ca toate acestea te vor solicita si iti vor oferi partea lor de adrenalina insa adevarul este ca unele dintre ele ignora pur si simplu legile fizicii, cum ar fi continuarea fara probleme a unor viraje chiar daca te afli momentan cu rotile in sus. De asemenea, desi jocul te incurajeaza sa iti izbesti adversarii pentru a castiga „boost” totusi ti se ofera putine sanse de a o si realiza si de a simti satisfactia unei izbituri. De altfel, pana nu apare pe ecran mesajul „Terminator”, este si greu de apreciat daca ai lovit cu adevarat sau nu un adersar.
La fel cum era de asteptat, in caz ca folosesti „boost-ul” sporeste viteza la vale la un nivel aproape ridicol si saraceste totodata imaginile de culoare. Pe de alta parte, ca element indispensabil curselor, „boost-ul” este oarecum superfluu. De precizat ca jocul ofera de altfel si „stunt challenge” (cascadorii) in care esti punctat nu numai pentru faptul ca treci primul linia de sosire dar si pentru cascadoriile pe care le faci pe traseu. Partea buna este ca in general tu te descurci mult mai bine decat adversarii tai la astfel de miscari si astfel poti foarte usor de a castiga o multime de puncte. Jocul continua sa fie surpinzator si in ceea ce priveste interactiunea cu solul intrucat sunt situatii cand poti iesi de pe carosabil esti aruncat in aer asemeneator unei mingi dupa care reajungi pe sol si continui cursa in timp ce in alte situatii este de ajuns sa te zgarii usor de parapeti si deja iti apare un mesaj care te informeaza ca ai fost facut praf. De asemenea, jocul nu iti permite sa conduci in afara parapetilor de pe marginea drumului . Sa spunem ca daca soarta te conduce intr-o astfel de zona, jocul te reda din nou pe carosabil de unde trebuie sa o iei de la capat, lucru oarecum frustrant avand in vedere ca nu sunt rarele portiunile de drum in care soseaua nu este bine trasata sau indicatoarele nu sunt suficient de clare, fiind astfel extrem de usor sa te trezesti prin spatele parapetilor.
Principalul joc in modul single –player se numeste Turneu si aici ai de-a face cu un lung sir de curse si de intrecederi de cascadorii pe care trebuie sa le realizezi in drumul tau in campionat. Primele curse din Turneu sunt mult prea usoare ca sa fie cu adevarat antrenante. Chiar daca iti izbesti masina in mod repetat, ii poti lasa in urma fara probleme pe ceilalti adversari. Mai la urma, acestia incep sa devina putin mai experimentati insa dureaza mult prea mult pana sa ajungi acolo. Si cam la fel se intampla si cu cucerirea de noi teritorii. Mai precis, trebuie sa indeplinesti vreo cateva curse in Arizona mai inainte ca sa pot concura in Yosemite, apoi in Yosemite ca sa poti concura in Greece si in final ca sa ajungi la Andes, ultima locatie. De precizat ca exista posibilitatea de a avea acces la toate cele 14 trasee din prima dar doar in modul Go Offroad, care iti permite sa sari la ce cursa doresti impotriva a cat de multi adversari doresti dar totusi este indicat sa treci prin toate cursele pentru frumusetea jocului si pentru recompensele pe care le poti primi dupa anumite intreceri castigate.
Pe masura ce evoluezi in cadrul Turneului, poti castiga din cand in cand si ceva piese noi pentru motocicleta sau ATV dar desi ti se spune ca urmeaza sa optezi pentru o noua piesa, nu ti se spune insa niciodata exact care este aceasta. Si ca rezultat, cand mai treci pe la garaj ca sa efectuezi diverse imbunatatiri, chiar habar n-ai care e veche si care e noua. Asta doar in caz ca mai tii minte ce piesa aveai disponibila inainte. In schimb, partea buna este ca ai posibilitatea sa vinzi toate aceste piese si sa faci ceva bani frumusei de pe urma lor. Piesele noi difera in caracteristici, existand cazuri in care o astfel de piesa nou echipata iti reduce anumite performante ale vehicului (cum ar fi abilitatea de a manevra bolidul in aer) sar in acelasi timp iti imbunatateste alte performante (cum ar fi capacitatea de „boost”). In garaj mai poti deasemenea sa-ti tunezi grafic autvehiculul desi si acestea sunt destul de limitate. Daca sa spunem ai optat pentru un sofer barbat, acesta este mereu imbracat cu un echipament de protectie adecvat insa daca ai optat pentru o femeie, ei bine aceasta poarta in mod invariabil o imbracaminte de-a dreptul absurda pe care nici un om intreg la cap nu ar purta-o in astfel de curse.
Jocul suporta 12 jucatori online deodata si am putea spune ca face fata cu brio acestei misiuni. Totusi, pana in momentul de fata, putini s-au ingramadit sa joace online asa ca sa nu va asteptati cumva sa fiti prea multi pe piste si sa nu aveti loc unul de altul. Si asta pentru ca in Nail’d lucrurile nu se misca chiar asa cum ar trebui, facandu-l lipsit de senzatie si de multe ori chiar plictisitor. In schimb, lucrurile stau mult mai bine in Pure din 2008, joc similar insa net superior Nail’d pentru ca, fie vorba intre noi, sa planezi prin cercuri de foc o fi fascinant si captivant de vreo cateva ori dar asta cu siguranta ca nu va tine la nesfarsit.

Call of Duty: Black Ops II

Posted by Xtrem
06.09.2012